JAVNI POZIV za dodjelu bespovratnih potpora za poticanje razvoja malog i srednjeg poduzetništva na području Općine Veliki Grđevac za 2024.
Na temelju članka 5. stavka 4. Programa dodjele bespovratnih potpora za poticanje razvoja malog i srednjeg poduzetništva Općine Veliki Grđevac („Službeni glasnik“ Općine veliki Grđevac, broj 5/13,1/18 i 2/21)( u daljnjem tekstu: Program) i članka 4. Odluke o raspisivanju Javnog poziva za dodjelu bespovratnih potpora za poticanje razvoja malog i srednjeg poduzetništva na području Općine Veliki Grđevac za 2024. (KLASA: 302-01/24-01/1, URBROJ: 2127/02-02-24-3 od 27. rujna 2024. godine), Povjerenstvo za provođenje postupka dodjele potpora malom i srednjem poduzetništvu na području Općine Veliki Grđevac, dana 30. rujna 2024. g. objavljuje
JAVNI POZIV
za dodjelu bespovratnih potpora za poticanje razvoja malog i srednjeg poduzetništva na području Općine Veliki Grđevac za 2024.
1. PREDMET JAVNOG POZIVA
Predmet javnog poziva je dodjela potpora male vrijednosti poslovnim subjektima sa područja Općine Veliki Grđevac za razvoj i unapređenje malog i srednjeg poduzetništva, a sukladno planiranim sredstvima u Proračunu Općine Veliki Grđevac za 2024., i to za slijedeće namjene (u daljnjem tekstu: Mjere):
Mjera 1. Potpora za početnike,
Mjera 2. Subvencioniranje edukacija, stjecanja novih znanja i vještina, konzultantskih troškova te nastupa na gospodarskim manifestacijama,
Mjera 3. Subvencioniranje nabave strojeva i opreme,
Mjera 4. Potpora uslijed nastanka štetnih događaja.
2. NAMJENA I IZNOS POTPORA
Mjera 1. Potpora za početnike
Pravo na potporu za početnike ostvaruju poduzetnici registrirani nakon 01. prosinca prethodne
godine od godine u kojoj se traži potpora i s najmanje jednom samozaposlenom ili zaposlenom osobom. Potpora može iznositi do 80% dokumentiranih troškova za odobrene namjene, a najviše do 2.000,00 € po jednom korisniku. Potpora se može dodijeliti za troškove nastale u fazi pokretanja gospodarske djelatnosti, odnosno: nabavu i ugradnju strojeva, te nabavu opreme, alata, mjernih i kontrolnih uređaja i instrumenata za osnovnu djelatnost (novih i rabljenih), inventara i zaštitnih sredstava, uređenje poslovnog prostora, troškove nastale prilikom izrade planova i studija (poslovni plan, marketing plan, investicijska studija, studija utjecaja na okoliš i slično), ishođenje dokumentacije potrebne za odobravanje poticajnih kredita za poslovanje i drugih poticajnih sredstava (troškovi javnog bilježnika, troškovi procjene vrijednosti nekretnina, troškovi sudskih vještaka, troškovi projektno-tehnološke dokumentacije, te ishođenja raznih dozvola), potrebnu izobrazbu uz osnovnu djelatnost, informatičko obrazovanje, izradu mrežne stranice i vizualnog identiteta.
Ukupna raspoloživa sredstva po ovoj mjeri iznose 6.000,00 €.
Mjera 2. Subvencioniranje troškova stručnog osposobljavanja i usavršavanja zaposlenika, konzultantskih troškova te nastupa na gospodarskim manifestacijama
2.1. Subvencioniranje troškova stručnog osposobljavanja i usavršavanja zaposlenika
Poticaj je poduzetnicima za usavršavanje zaposlenika radi postizanja konkurentne prednosti i zadržavanje stručne osposobljenosti zaposlenika. Odnosi se na stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenika potrebnih za obavljanje osnovne djelatnosti poduzetnika ili na stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenika koje su zakonom propisane. Subvencije se dodjeljuju za troškove formalnog oblika obrazovanja te stručnog osposobljavanja za rad u visini do 50% troškova (bez PDV-a), a najviše 300,00 € godišnje po poduzetniku.
2.2. Konzultantski troškovi
Subvencija za troškove izrade projektne dokumentacije u prijavi i provedbi projekata poduzetnika koji će se financirati iz EU-fondova i nacionalnih fondova obuhvaća slijedeće prihvatljive troškove:
- Troškovi izrade poslovnog plana, investicijske studije, studije izvodljivosti, analize troškova i koristi i sl;
- Troškovi tehničke pomoći pri izradi projektne prijave (konzultantske usluge).
Subvencija može iznositi do 90% dokumentiranih troškova za odobrene namjene, a najviše do 500,00 € po jednom korisniku.
2.3. Nastup na gospodarskim manifestacijama
Subvencija za nastup subjekta malog gospodarstva na manifestacijama obuhvaća slijedeće prihvatljive troškove:
- Zakup, uređenje i opremanje izložbenog prostora,
- Trošak kotizacije za sudjelovanje.
Manifestacije u vezi s poduzetništvom u smislu subvencija za nastup gospodarskog subjekta, jesu sajmovi, izložbe, natjecanja i slične manifestacije s namjerom predstavljanja poduzetnika, te promocije ili ocjenjivanja njihovih proizvoda ili usluga.
Nastupi poduzetnika na kongresima, seminarima, okruglim stolovima, stručnim skupovima, predavanjima i slično neće se sufinancirati.
Subvencija može iznositi do 50% dokumentiranih troškova za odobrene namjene, a najviše 400,00 € po jednom korisniku uz uvjete da isti mora obavezno sudjelovati na gospodarskom sajmu ako na istom Općina Veliki Grđevac ima svoj izložbeni prostor.
Ukupna raspoloživa sredstva po ovoj mjeri iznose 3.000,00 €.
Mjera 3. Subvencioniranje nabave strojeva i opreme
Subvencije se dodjeljuju za troškove nabave strojeva i opreme potrebne za obavljanje i unapređenje osnovne djelatnosti u visini do 40% troškova, a najviše 2.000,00 € godišnje po poduzetniku.
Ukupna raspoloživa sredstva po ovoj mjeri iznose 14.000,00 €.
Mjera 4. Potpora uslijed nastanka štetnih događaja
Potpora uslijed nastanka štetnih događaja može se dodijeliti poduzetnicima koji posluju na području Općine Veliki Grđevac za sanaciju troškova proizašlih iz štetnog događaja, i to isključivo za veću materijalnu štetu. Poduzetnik mora dokazati postojanje štetnog događaja i dokumentirati ga odgovarajućom dokumentacijom (npr. zapisnikom ili potvrdom Policije, zapisnikom ili potvrdom Vatrogasne postrojbe, ponudama, troškovnicima, računima i sličnom dokumentacijom). Potpora može iznositi najviše 4.000,00 € za dokumentirane troškove za odobrene namjene po jednom korisniku uz uvjete da isti mora nastaviti obavljanje svoje djelatnosti na području Općine Veliki Grđevac.
Ukupna raspoloživa sredstva po ovoj mjeri iznose 4.000,00 €.
3. ROKOVI ZA PODNOSENJE ZAHTJEVA I DODJELU POTPORE
Javni poziv je otvoren od 30. rujna 2024.g. do iskorištenja sredstava po pojedinoj mjeri a najkasnije do 30. studenog 2024.
4. KORISNIK I KRITERIJI ZA DODJELU POTPORA
Korisnici potpora po ovom Javnom pozivu su:
- trgovačka društva,
- obrtnici,
Potpore po ovom Javnom pozivu odobriti će se registriranim poslovnim subjektima čije je prebivalište i sjedište na području Općine Veliki Grđevac i koji nemaju nepodmirenih obveza prema proračunu Republike Hrvatske i Općine Veliki Grđevac za obveze nastale prije 01. svibnja 2024. Pojedini korisnik potpore može tijekom kalendarske godine podnijeti jedan zahtjev za svaku pojedinu mjeru.
Korisnici potpora iz ovog Javnog poziva ne mogu biti:
- fizičke ili pravne osobe koje obavljaju djelatnosti slobodnih zanimanja (npr. samostalna djelatnost zdravstvenih djelatnika, odvjetnika, javnih bilježnika, tumača, prevoditelja i sl.),
- udruge,
- subjekti malog gospodarstva koji se bave primarnom poljoprivrednom proizvodnjom i ribarstvom, točenjem pića, trgovinom, kockanjem, kladioničarskim i sličnim djelatnostima.
Prilikom izračuna postotka troškova uzimaju se u obzir isključivo prihvatljivi troškovi za namjene navedeni u Programu dodjele bespovratnih potpora za poticanje razvoja malog i srednjeg poduzetništva Općine Veliki Grđevac („Službeni glasnik“ Općine veliki Grđevac, broj 2/23).
Neprihvatljivi troškovi po ovom Programu su:
- porez na dodanu vrijednost (PDV), u koliko je isti povrativ,
potrošni materijal, roba za daljnju prodaju, obrtna sredstva,
- troškovi kredita i leasinga, koji podrazumijevaju troškove nastale u fazi ishođenja kredita i/ili leasinga, a isto tako i opremu/strojeve i ostalo kupljeno na kredit/leasing
- vozila koja nisu vezana uz osnovnu djelatnost poslovnog subjekta,
- osnivački kapital,
- troškovi osnivanja, odnosno registracije.
5. POTREBNA DOKUMENTACIJA
Uz zahtjev za dodjelu potpore poduzetnik prilaže sljedeću dokumentaciju:
1. Popunjen obrazac za dodjelu subvencije,
2. lzvadak iz sudskog registra Trgovačkog suda / preslika Rješenja o osnivanju obrta ili
3. preslika Obrtnice,
4. Preslika Obavijesti o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD-u 2007.,
5. Potvrda Porezne uprave o podmirenim obvezama prema Proračunu RH,
6. Potvrda Općine Veliki Grđevac o podmirenju svih obveza prema Proračunu Općine,
7. Preslika računa (ukoliko se radi o nabavi roba ili usluga),
8. lzjava o korištenim potporama male vrijednosti (obrazac De Minimis),
9. lzjava poduzetnika o upisu u sustav PDV-a,
10. Ostala dokumentacija po pojedinoj mjeri navedena u Prijavnom obrascu.
6. POSTUPAK DODJELE POTPORE
Zahtjevi za dodjelu potpore po pojedinim Mjerama i izjava o primljenim potporama male vrijednosti nalaze se na web stranici www.veliki-grdjevac.hr, a mogu se podići i u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Veliki Grđevac, Trg Mate Lovraka 3. Sve dodatne informacije mogu se dobiti na broj telefona 043/461-666; ili putem e-maila: opcina-veliki-grdjevac@bj.t-com.hr
Zahtjev sa traženom dokumentacijom dostavlja se u pisarnicu ili poštom u zatvorenoj omotnici s napomenom - Za Javni poziv ,,naziv mjere", ne otvaraj - Općina Veliki Grđevac, Trg Mate Lovraka 3, 43270 Veliki Grđevac
Povjerenstvo za provođenje postupka dodjele potpora malom i srednjem poduzetništvu na području Općine Veliki Grđevac (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) provodi postupak zaprimanja i razmatranja zahtjeva za dodjelu potpora.
Otvaranje i pregled prijava vršiti će se svakih dvadeset dana za pristigle prijave.
Općinski načelnik donosi konačnu Odluku o dodjeli sredstava za svaki prethodni mjesec temeljem prijedloga Povjerenstva, te zaključuje Ugovor o dodjeli potpore sa korisnikom koji udovoljava uvjetima Programa i pod uvjetom da postoje raspoloživa sredstva.
Isplata potpore izvršit će se u roku trideset dana od dana potpisivanje Ugovora.
Iskorištenjem sredstava po pojedinoj mjeri biti će dana obavijest na službenoj stranici Općine Veliki Grđevac, www.veliki-grdjevac.hr,
Kod podnošenja Zahtjeva za dodjelu potpore, podnositelj predaje i ispunjen obrazac Izjave o iznosima primljenih potpora male vrijednosti, sukladno Uredbi Komisije broj 1407/2013 po kojima ukupan iznos de minimis potpora dodijeljen jednom poduzetniku ne smije prijeći iznos od 200.000,00 € u kunskoj protuvrijednosti, tijekom trogodišnjeg fiskalnog razdoblja. Trogodišnje razdoblje odnosi se na dodijeljene potpore u predmetnoj fiskalnoj godini, te dvije prethodne ( 2021. i 2020.).
Potpora male vrijednosti smatra se dodijeljenom u trenutku odobrenja kada podnositelj zahtjeva stječe zakonsko pravo na primanje potpore, neovisno o datumu isplate potpore male vrijednosti. Podnosiocu zahtjeva odobrena sredstva će biti doznačena na temelju dostavljene vjerodostojne dokumentacije (preslike računa).
O dodijeljenoj potpori male vrijednosti izvješćuje se Ministarstvo financija Republike Hrvatske.
7. KONTROLA
Kontrolu Mjera iz točke 2. ovog Javnog poziva, o namjenski utrošenim sredstvima, obavlja Povjerenstvo.
U koliko Povjerenstvo ustanovi nenamjensko korištenje potpore, korisnik potpore dužan je odobrena sredstva vratiti na IBAN Općine Veliki Grđevac u roku ad 15 dana od dana utvrđivanja nepravilnosti te isti neće imati pravo na dodjelu bespovratnih potpora iz proračuna Općine Veliki Grđevac u narednih 5 (pet) godina.
8. OSTALO
Ovaj Javni poziv biti će objavljen na oglasnim panoima Općine Veliki Grđevac i na službenim internet stranicama (www.veliki-grdjevac.hr)
Općinski načelnik Općine Veliki Grđevac, zadržava pravo izmjene i poništenja ovog Javnog poziva.